De tre stora händelserna på ett år

Hallå mina vänner. Tycker så synd om er som klickar in varje dag och jag är världens sämsta på att skriva. Men jobbar inte lika mycket nu så då kommer jag nog va mer pigg på att skriva och framförallt finns de annat att skriva om än hur en dag på gina tricot ser ut ;)
 
Har jobbat som en galning i hela december. Julafton blev lite annorlunda än vanligt för mig. Vi brukar va hela släkten på både mammas och pappas sida tillsammans även fast mina föräldrar är skilda. Men så blev de inte i år. I år jobbade jag fram tills 13. Efter jobbet åkte jag direkt hem till mina kusiner där pappas sida av släkten var. Sen var de hem och ta en powernap för att sedan åka hem till mormor och morfar där släkten från mammas släkt +några från pappas släkt var. De delades ut fina klappar vi åt god mat och fick besök av tomten. Perfekt julafton men jag var så trött så jag inte visste vad jag skulle ta vägen.
Dagen efter julafton låg jag i soffan heeeela dagen, första gången jag gjorde de på riktigt länge. De andra mellandagarna var i kaos. Jobbade 8-19.30 nästan varje dag. Beundrar dom som pallar gå och kolla i butiker den 26 haha herregud va kaos. Men vi sålde på bra och de gick bra.
 
På nyårsafton åkte jag och pappa till kista och shoppade. Ett tips att shoppa på nyårsafton, inge folk alls..förutom på systemet ;) Sen var de bara hem och fixa sig inför nyårsafton. Mina vänner kom hem till mig och vi fixade oss tillsammans lite smått. Sen gick vi till Julia och blev bjudna på trerättersmiddag. Det var super gott. Vi satt och snacka lite skit och sen bar de av till Filip där vi var bjudna på fest.  Så skönt att för en gång skull ha ett planerat nyår. Kvällen blev bra och jag lägger år 2012 bakom mig och blickar bara framåt. 2013 kommer nog bli svårslaget! Usa i mars, alperna i april, ny tjänst i april, usa i höst igen. Kan inte annat än att älska de liv jag lever. Man inser vissa saker i livet och lägger ingen energi på de som gamla bittra Sofie skulle gjort. Nu tar jag med mig de som gör mig glad. Ska få så fina minnen med mina fina vänner detta år. Jag ska prioritera rätt i år!
Året började redan bra på min födelsedag. Herregud man blir nog mer uppvaktad ju äldre man blir. Mobilen plingade konstant hela natten/dagen. Åkte med Natta till centrum och invigde systemet. Vi fick till och med present från systemet för att vi fyllde år. Efter de åkte jag hem till mamma. Pappa, mamma och nicke hade fixat jätte fint med snittar och champange. Efter de var de bara att fixa sig lite snabbt för att sedan åka till Nattas syrra där jag och Natta hade tjejmiddag tillsammans. De var jätte trevligt. När klockan blev runt 10 drog vi in till stan och dansade natten lång. På söndagen så kom släkten hit och vi fitade mig ännu mer. Jag kan inte fatta vilka fina saker jag har fått... Tackar av hela mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0