Frågor och svar :)

Jag vet inte vilka ni är och jag vet inte varför min statistik är högre än någonsin men de är väl en fråga jag får ställa mig själv med tanke på att jag inte ens bloggar längre men kul äre väl att ni läser om mitt ointressanta liv för tillfället :)

Fick en fråga om hur jag fick jobbet på gina och eftersom jag har så många nya läsare kanske jag ska berätta de men ni andra som följt bloggen vet behöver ni inte läsa om de för de blir ju mycket "tjat" om gina. Men som sagt de är en del av mitt liv och de sista halvåret har jag spenderat ca fyra dagar i veckan där :)

Jag fick alltså jobbet via min praktik. Jag har praktiserat där två dagar i veckan sen i början av september. Vi har praktik via skolan och det kan varit den bästa inkörsporten jag fått. Så min chef frågade mig om jag ville jobba varannan helg och de va jag verkligen jätte nöjd med. Jag var en av de tjejerna i mitt tjejgäng som typ levt på 1050kr innan och de går inte att leva på de om man är ute, shoppar, äter osv. Men iaf fick frågan i januari och har jobbat varje helg förutom 2 lediga sen i januari. Så har jobbat arslet av mig. Och för någon månad sen fick jag fast anställning på 5 timmar i veckan i stinsen. Fast de blir mer egentligen :)

Så ett tips till dig som praktikserar mer än 5 veckor är att ta just gina tricot (om man är intreserad av kläder och söker jobb). Jag har blivit jätte bra behandlad, fått stå i kassan sen dag ett i princip och har fått lära mig otroligt mycket. Även fast jag inte vet allt än så kommer de med tiden. Och är handledaren nöjd med dig så finns de risk att hon säger de till sin chef som har dig i åtanke när ett annat gina tricot söker någon. För det är nästan omöjligt att få jobb när man är utomstående och lämnar in sitt cv bara. Det tar sån tid att lära upp människor. Man lär sig inte kassan på 1 vecka liksom ;) Förövrigt kanske vi får in 20 olika cvn i veckan från personer och om jag hade varit arbetsgivare hade jag inte anställt en ända. Folk är så otroligt dåliga på de där med "första intrycket". Visst man kanske är skadad som gått handels men endå..

Hoppas du "Krille" fick svar på din fråga ;)

Sen fick jag en random fråga för några dagar sen. 
Om mitt inlägg för några veckor sen ang fb kontot. Att jag skulle ta bort de osv
.
Som sagt. Inaktiverade fbkontot i 4 dagar. Visst det är ingenting egentligen. Men när jag aktiverade det igen så tänkte jag vafan gör jag de för? Finns ingneting tråkigare än fb nu för tiden den ända gången man kollar de är om man får en händelse och mobilen plingar eller om man sitter på bussen annars är jag nästan aldrig inne längre. Så mitt svar till dig, jag blev inte rastlös alls. Skulle kunna inaktiverat de igen :) De ända smarta med de är alla gruppchatter jag har med tjejerna när vi diskuterar helgen eller liknande ;)

Nu blev de FÖR långt. PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0