Mat och träning

Något som är förjävla roligt att prata om är väl träning och vad man stoppar i sig? Börjar störa mig mer och mer på folk som påpekar att de "har varit duktiga och inte ätit godis" eller någonting i den stilen. Snälla du är inte duktig om du inte äter godis. Okej om du är extremt överviktig och mår dåligt och försöker gå ner i vikt och har en vana att äta godis och stoppar denna vana. Eller som kissie skrev att hon har en fet dag i veckan då hon får äta vad hon vill åhhhhh haha ni förstår inte hur mycket jag hatar sånt. När männsikor får panik att de ätit någon kaka eller något liknande.. Eller att man måste träna för att få bort den lilla kakan du åt från kroppen genom att överdriva på gymmet.

Jag har själv varit väldigt vikt fixerad men de var för några år sen. Men under den tiden sa jag aldrig att jag inte kunde äta saker för att det var för onyttigt. Jag utryckte mig aldrig på de sättet så att folk skulle höra. Är ruggigt glad att jag inte har de tankarna idag även fast jag kan pendla i vikt väldigt ofta gör jag inte de med flit. Men de som jag inte hade då var något självförtroende som jag har fått mer och mer nu. JAg förstår de männsikor som har de tankarna som jag idag stör mig på men som jag själv hade då. Men det känns som att vissa typ ser ner på männsikor som inte tränar och inte äter "rätt". Idag tycker jag att så länge man rör sig någon gång i veckan (man ska inte överdriva, tycker personligen inte att tjejer ska ha synliga muskler, men som sagt vi är olika. Kan ju också ha med att mina ben är muskelberg efter fotbollen, som är mitt störta komplex på kroppen)så tycker jag att man får äta precis vad man vill när man vill. Skulle aldrig kunna förbjuda mig själv att inte äta en fet jävla kebabtallrik 7 dagar i veckan om det var de jag ville. Eller att springa över till coop på någon rast och köpa godis.

När jag skriver långa texter är jag extremt dålig på att få ut budskapet för att det kommer in så många sidospår.. Men det jag vill få fram är iaf att jag tycker att man ska äta vad man vill när man vill MEN att man också tränar för att hålla sig frisk och må bra inte för att förbränna den där jävla kakan! Man lever bara en gång, njuter hellre med en fet kebab och går upp något kilo än med en torr jävla sallad. Visst sallad kan vara gott det med men ni förstår vad jag menar.

GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0