Att vara tillsammans med ett kompis ex.

Som rubriken lyder så har jag tänkt på en sak ett tag. Man brukar ju säga det att när man bor i en liten stad eller kommun eller vad man nu ska säga så får man ju ofta höra "alla ligger med alla" eller "amen hon har ju legat med alla" amen ni vet. När man tänker efter är inte det sjukt äckligt? För det är typ sant. Man ligger med någon som har legat med den som har legat med någon annan osvosvosv. Så går det runt i en cirkel. Tänk egentligen vad könssjukdomar smittar snabbt och de blev ju inte bättre av att de sa förra året på um att klamydia ökade med 20% förra året. Usch va äcklad man blir alltså. Inte för att det var det jag ville prata om, utan vart går gränsen för att "få" va tsm med någon annan eller bara ligga med någons ex? Det finns så många som tycker så olika och de måste jag nog säga att jag också tycker men finns det liksom någon regel för hur många år sen man va med killen eller hur nära realtion man haft?

Personligen har jag själv varit med en bekants ex och det tycker jag faktiskt är OK om man är bekanta man har typ inte haft en längre konversation med hej, hur mår du osv ytligt liksom. Fast kan ju säga det att jag har skämts väldigt mycket över att just "tagit" en bekants ex så i början va de väldigt jobbigt för mig. Jag mådde verkligen inte bra och att folk ville förstöra gjorde saken bara värre.

Men därimot om jag haft en kompis och umgåtts med henne förut eller i nutiden och hon haft ett ex då skulle jag verkligen aldrig i hela mitt liv va med hennes ex. Man kan inte bestämma över sina känslor men man ger sig inte in i leken och får känslor om man vet vem killens ex är. Man har respekt. Men vi kommer ju aldrig komma ifrån hur kladdiga människor är här i världen.

Kommentera gärna och skriv vart gränsen går! Har så pass många besökare så att jag vet att det är fler än bara mina nära vänner som läser. Va anonyma vad som helst vill bara veta :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker exakt som dig , det har hänt mig att mina nära vänner tar mitt ex och sen frågar mig efter dom har blivit tillsammans om det är okej annars tänker dom göra slut inte för att dom hade gjort det men såklart säger man ja det okej vad annars ska man säga till sina nära vän , asså alla vänner borde veta att man inte gör så eller frågar om det ens är okej för det är det inte, eller vad tycker du om det ? :)

2011-11-06 @ 11:29:40
Postat av: SOFIE

Håller med dig. Tack för din kommentar :D

2011-11-06 @ 16:27:21
URL: http://sofiestoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0