Facebook

Jag älskar ju att ha åsikter, att få fram dem. De började redan på playahead tiderna då jag skrev långa texter om vad jag tyckte om människor som tex förstörde busskurer. Ja ni förstår. Älskar att visa mitt hat till dessa männikor och vid andra tillfällen visa min kärlek till andra människor, ja att diskutera med mig själv här på bloggen. Tack kära blogg för att du finns.

Dagens samtalsämne är nämligen facebook.

Jo dedära med facebook är väldigt underhållande. Inte bara att snacka skit med vännerna utan även se hur bekanta vänner uppdaterar sina statusar med patetiska statusar samt lägger ut patetiska bilder. Nu talar jag framförallt om killar. Man märker verkligen hur många killar som inte har växt upp allt handlar verkligen om brudar, pengar, farsan och "kralligheten" hah för er som inte vet så är krallig de fulaste ordet jag vet. (kan vara för att just patetiska killar uttrycker sig så på facebook och i verkligheten) Det finns en kille som verkligen når upp till alla dessa pinsama statusar. Jag undrar verkligen var hans kompisar är. Hade han gått på lågstadiet skulle han garanterat bli mobbad. Sitter och skrattar när jag skriver dehär. Vet att ni inte kommer orka läsa allt detta eftersom att detta kommer bli en bibel. Men tillbaks till ämnen så vet jag inte riktigt vad jag vill komma fram till med detta mer än att jag blir så fruktansvärt irriterad inombords för att jag typ skäms för dessa killars beetende på fb och i verklighetetn. Men samtidigt skrattar jag åt dem. Men allvarligt talat tror jag att pojkarna inte kan må bra innerst inne. Kan någon snälla hjälpa dem?

Nu kommer vi till tjejer, vad vill oftast tjejer förmedla på facebook? Visst att skryta lika så som killar men de jag lägger mest märke till är just alla bilder. De uringade tröjorna eller bara de extremt felfria bilderna. Vi har vackra kvinnor i världen och i väsby men liksom snälla min fb startsida vill inte ha massa egobilder på andra. Man lägger upp en bild på måndagen. Taggar samma bild dagen efter just för att få uppmärksamhet och så många kommentarer och "gillningar". För de finns väl inge värre än tjejer som vet att de ser riktigt bra ut?`Hur mycket luft får inte de? Men samtidigt, jag vet att jag är riktigt jävla ful, skulle inte tacka nej till många av dessa människor jag syftar på men skulle jag må bättre av att försöka få den uppmärksamheten? Är jag avundsjuk på dessa? Är det därför jag skriver detta? Ärligt talat vem vill inte se ut som Megan Fox liksom men jag kan inte påstå och säga att jag vill "fbs snyggaste profilbild" typ. Det verkar som att det är viktigast att tänka mer på vad andra tycker än vad man själv tycker..Jag hatar att jag är så dålig på att uttrycka mig både verbalt och med text så detta får bli ett avslut!..

Nu håller jag på att frysa ihjäl. Ska sätta på ett bad och göra saker man gör allt för sällan. Ha en fin kväll alla underbara människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0