Körkort..

Har kollat runt lite på olika trafikskolor om intensivkurser och visst de mesta låter bra men vad ahr jag fått ifrån att det kostar 8000? De kostar liite mer. Men behöver nog göra det eftersom att jag itne orkar hålla på en längre tid utan vill ha skiten gjort. Har ingen hetts alls med körkortet egentligen. Har 5 år på mig att ta de ;) Haha nej men varför hettsa? Jag började köra i vintras och jag har ingen jag kan köra intensivt med som många andra har föräldrar som kan göra. Jag önskar att jag hade gått den första kursen när jag fyllde 16 inte när jag var 17½..Ett tips till er småttingar gå den i tid så känner man ingen press sen när sina vänner får körkort och man känner sig helt jävla värdelös som fyller år först på året och inte ens är i närheten av att ta de.

Men ska iaf kolla på intensivkurser tillsammasn med pappa som har lite mer koll hehe. Men de jag tycker är viktigt är att man själv vill och känner sig redo. Och jag vet inte rikgit är jag redo för trafiken? Har så dåligt temperament att jag bara sitter och skriker när något blir fel. Men som sagt ingen är nog så dålig som mig heller som att...

.. får kärringstop 6 gånger vid ett rödlyse och åker därifrån med 1an i hela vägen tills jag stannar och börjar störtböla och säger att jag aldrig mer ska sätta mig i en bil igen (pappa tvingade mig att köra hem, det är jag glad för men att sitta och skaka hela vägen hem från vallentuna är ingen hitt). Eller att köra rakt ut på vallentunavägen och stannar för att jag växlar till 4an när jag svänger när jag egentligen ska upp till 2an.. Så bilar är tvungna att köra om mig och jag börjar böla och skriker så jävla högt på pappa. Ni kan nog inte fatta min panik när sånt händer. Vad ska jag då göra om jag får körkort och något hemskt skulle hända? Skulle jag sitta där och få hjärnsläpp och inte fatta någonting?

Nu i efterhand skrattar jag bara åt mig själv och delar med mig an såna hära pinsamheter med andra men väl i stunden kan nog ingen förstå hur jag känner mig.. är jag verkligen redo för trafiken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0