Väsby nya gymnasium!

Igår var vi på möte med rektorerna för vng. Måste säga att jag är väldigt sugen på att höstterminen ska börja, skolan kommer bli så fräsh!! Men som sagt är det inte de som avgör om skolan är bra eller inte utan eleverna och lärarna. Vi pratade mycket om kräkningar, hur man ska vara mot andra, hur lärare och elever ska vara.

Och det kom fram mycket som man egentligen inte har tänkt på innan. Något jag tog åt mig väldigt mycket av var när rektorn sa "om du säger ett fult ord och skojar med en person, personen som tar emot ordet tar åt sig, så är det en kränkning" Och det är fan sant. Handen på hjärtat så brukar jag skoja om mycket men jag vet inte om folk tar åt sig eller tar det som ett skämt? Men han sa det att det även var viktigt att man skulle säga till personen som sa någon som man tog som en kräknings så att man kan ta åt sig de och låta bli det i fortsättningen. Så säg till om ni tycker att jag är för mycket!!

Nej men som sagt skolan kommer bli super bra tror jag. Om jag gick i nian nu och hade samma betyg skulle jag lätt söka till väsby nya! Det verkar vara så seriöst och skolan kommer bli så fin! Visst kanske inte skolan kommer vara 100% klar med allt och det kommer inte kanske vara som man tänkt den första tiden men i slutet tror jag verkligen på att den kommer vara en bland de 5 bästa gymnasium i stockholm!

Nu ska jag plocka undan alla mina kläder från golvet sedan på promenad med lilli, ha en fin dag alla fina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0