Tankar i Sofies hjärna

Det är alltid den här tiden på kvällen man har som mest tankar i huvdet, förutom i duschen då. Där slår tankerekordet tror jag. I duschen kan jag stå och fundera hur jag ska inleda mitt nästa blogginlägg eller hur livet skulle vara om jag inte fanns osv ja sjuka tankar som kommer från en sjuk männsika.

Jag har såna bra inledningar nu satt jag inte riktigt vet vilken av alla jag ska ta. Det blir oftast till deppiga inlägg dessa inleddningar kommer. Men idag ska jag faktiskt inte vara allt för deppig även fast jag skulle kunna skriva hur ledsen jag är osv men det tar vi en annan dag för det är inte kul att höra på även om det skulle vara sjukt skönt att få skriva av sig eftersom att jag har sjukt svårt att prata med människor.

Men jag har tänkt på en sak som många säger när det blir singlar eller har en partner eller vafan man ska säga är att allting blir en frihet? Jag förstår mig itne riktigt på frihet och "låst" när man är i ett förhållande. Jag har varit med samma männsika i 1 år i princip och har under den tiden ALDRIG känt mig låst eller inte kunnat haft frihet. Kan någon snälla förklara vad folk menar med låst? Har verkligen aldrig förstått mig på de. För mig är det ett uttryck som man menar med att man inte kan knulla runt eller sova med vem man vill eller pussas med vem man vill. Har jag fel? Under min tid med M har jag aldrig haft attraktion (stavning?)av någon annan, aldrig haft lust att ragga på andra, aldrig verkligen aldrig haft de i mina tankar. Känner man sig låst så borde man väl endå inte vara i ett förhållande? Visst man kan ha olika förhållanden och relationer. Men i ett normalt förhållande så finns de fan inga hinder bara möjligheter.

Varför jag skriver detta är för att under båda mina "förhållanden" har jag fått detta som avslut. "känner mig för låst" "trivs bättre som singel" osvosvosvosv. Men inte bara därför jag tar upp det utan för att Hugo och Paow skriver om det att de känner mer frihet? att det kan göra vad de vill? Fattar inte. Varför ger man sig in i kärleken om man ens har de tankarna?

Ett tips bli aldrig tillsammans med någon om du känner att du inte kan vara ifrån flera männsikor eller att du känner dig för "låst". Det kan såra den andra människan som du gör kär jävligt mycket sen när det tar slut för den sakens skull..

Det var allt för mig. God natt mina hjärtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0