Läkarbesök

Idag var första riktiga skoldagen och jag missade den pgr av ett läkarbesök som jag hade fått remiss redan i maj så det var skön att få detta gjort.

Först fick jag gå in till en sjuksköterska som jag fick väga mig och mäta mig hos och fylla i lite papper. Sen fick jag göra stickprov heter de, man lägger en droppe av varje ämne på armen sen sticker man hål där ämnet har satts ut, sammanlagt 11 ämnen. Efter de så får man se om varje "stick sväller" och det jag reagerade mest på var björk, gräs och katt och hund men knappt hund så de var ju skönt.

Någonitng jag fick veta var även att det finns någoting som heter "korsallergi" det innebär att det man är allergisk mot tex björk nu då, man kan reagera på andra "korsämnen" som tex olika frukter och nötter. Så där har vi en förklaring till varför det alltid kliar i munnen och får "utslag" i armvecken. Så det var ett lärorikt läkarbesök idag.

Men dagen är inte slut, jag fick även andas in ett ämne som skulle se om jag andades bättre. Och det vet jag inte om jag gjorde hah?! men fick iaf reda på att jag har astma. Så fick mediciner som jag ska ta dagligen nu i två månader och efter två månader ska jag på återbesök och se om det har blivit bättre annars blir de starkare mediciner.

Väntar på andra svar också... Måste bara säga en sjuk sak, har fått frikort för vård nu. Behöver inte betala för ett enda besök nu tills i vår :D:D Varför är jag glad?! Har fan spenderat 1000 spänn på äckliga läkarbesök...

Efter besöket åkte jag till hammarbysjöstad och lunchade med pappa mmm thaibuffé gott var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0