Vänskap

Vänskap är väll en sak som för många är viktig. Men de verkar inte vara de för många.. Men vad är egentligen vänskap för många? Att kalla sig själv som en bästa vän och sedan gå runt och kasta skit på den och även sncka skit och saker som hänt till andra. Gör man de för högre status eller för att se ner på "sin bästa vän"? Vad får man ut av de? Vill man verkligen såra och göra illa en vän. Men vill man framför allt förlora en vän? Jag undrar bara varför man säger saker, för de första saker som inte är sant. Och för de andra saker som sker men som inte är behövliga att tala om för andra, saker som ingen behöver veta. Förstår inte att man vill att en vän ska se dålig ut så man själv kan glänsa.

Men idag förstår jag mig inte på de med så mycket skit snacka som sägs och sen dagen efter så ska man va ett jävla andra handsval om man ska göra någonting. Dags att börja ändra på sig om man ska forsätta ha vänner kvar. Förstår mig inte på att man kan va som två olika människor mot människor och speciellt inte mot någon som man ska säga för en månads sen att man va hennes bästa vän ;) Den titeln har inte du för mig längre. Utan du är någon som håller på att nudda botten med ditt tjatter. Jag får veta långt ifrån allt som sägs men mycket och de ska man veta.

Handen på hjärtat, jag snakcar om männiksor men jag snackar om saker som är sant och jag tror inte jag säger saker som sårar folk. Ibland absolut, jag är inte fel fri men så mycket som vissa snackar, den botten har jag inte nått än och de är någoting jag vet helt klart. Och nu när jag vet hur vissa beeter sig så kan man inte göra annat än att bli bättre än den man är. Man tar åt sig att man inte ska snacka om folk.

Det är inte meningen att det ska bli en bok de här inlägget för jag vill att folk ska läsa de. Men ärligt talat är de tråkigt att mitt tjejgäng har börjat splittrats med tanke på att killar kommer ivägen, man förändras mm men de som oftast står kvar längst är sina vänner och de är jävligt viktigt att man är rädd om dom. Det gäller att prioritera rätt. Det är tråkigt att de sker och jag ser nyårsafton som en nystart för oss tjejer minus Steffi. För då är verkligen nästan alla med och de ska bli vårat bästa nyår eller vad sägs?

Tack för mig! /Sofie
Justin Bieber – Pray - Acoustic Version




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0